mandag den 6. januar 2014

Boganmeldelse: "Fødselsdagskager"

2014 er i gang og jeg håber på meget mere tid i køkkenet. 2013 har været et travlt år for vores familie, så den ene dag har bare taget den anden.

Nu er batterierne ladet op efter en dejlig tur i sommerhus, hvor vi blev blæst godt igennem ved vandet, var i godt selskab og fik masser af lækkert mad.

Første indlæg på bloggen i år er en boganmeldelse. Jeg har nemlig være så heldig at få tilsendt en bagebog - "Fødselsdagskager" af Janne Jensen, udgivet på forlaget Turbine.


Bogen er delt op i fire afsnit. Et med gode råd til bagning og pyntning, et med grundopskrifter, et med fødselsdagskager og et afsnit med fondantkager.

Opskrifterne er overskuelige og nemme at gå til. De er meget udførlige, så selv en nybegynder kan kaste sig ud i kunsten at bage en lækker og smuk fødselsdagskage.

Billederne i bogen er fine og ser indbydende ud. Man kan ikke undgå at blive lækkersulten, mens man bladrer bogen igennem.




Jeg skal helt sikkert have afprøvet en del af opskrifterne fra bogen. Mine børn på 9 og 11 år har også allerede krydset af, hvilke kager de vil have til deres fødselsdage.

Jeg giver bogen 4 ud af 5 mulige

Hvis du er nybegynder indenfor kagekunsten, har børn, der gerne vil med i køkkenet eller bare har lyst til at imponere med en flot fødselsdagskage, så er dette en bog for dig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar