lørdag den 29. september 2012

Krydrede æblemuffins

Mine æbletræer bugner stadig med æbler, så jeg leder med lys og lygte efter lækre opskrifter, hvor der kan puttes æbler i.

I går fandt jeg denne opskrift i en gammel mail fra min søster




Krydrede æblemuffins

110 g blødt smør
135 g sukker
2 æg
0,5 tsk. kanel
0,5 tsk. allehånde
1,5 tsk. bagepulver
0,5 tsk. natron
2,5 dl æblemos (jeg kogte 3 æbler til mos)
190 g mel

Rør smør og sukker indtil det er cremet og luftigt. Tilsæt æg og rør til det er jævnt.
Kanel, bagepulver, natron og allehånde kommes i. Kom æblemos og mel i og bland til det lige akkurat er en ensartet masse.
Bag i ca. 20 minutter ved 180 grad C.

Pynt med en smule glasur og nødder efter eget valg.


Bagt i små firkantede forme - købt i Netto





De blev overraskende gode. Meget lækre, luftig, svampede og meget velsmagende. Prøv dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar