tirsdag den 19. juni 2012

Pavlova

Sidst vi havde gæster, forsøgt jeg for første gang at lave en pavlova.
Min veninde har lavet pavlova'er flere gange og hun har rost dem til skyerne hver gang. Jeg kastede mig ud i projektet - og er nu også "hooked".

En pavlova er nem at lave, meget meget lækker og kan varieres i en uendelighed alt efter smag og behag.



Pavlova
7 æggehvider
5 1/4 dl sukker
Saft af en halv citron
2 spsk. kakao

Pisk æggehvider og citronsaft til hviderne er stive. Tilsæt sukkeret under piskning - en spsk. ad gangen.
Vend forsigtig kakaoen i.

Læg marengsen på en plade med bagepapir til en rund bund. Bages ved 130 grader C i cirka 55 minutter.

Afkøles

Jeg pyntede med en creme af flødeskum og græsk yoghurt, samt frisk jordbær, blåbær, hindbær og mango.

Kagen bliver sprødt udenpå og sej - næsten som brownies - inden i.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar